Η διοικητική περιφέρεια του Újpest στη Βουδαπέστη αγόρασε από εμάς μεταχειρισμένο λογισμικό και εξοικονόμησε πάνω από 100.000 ευρώ, τα οποία μπορεί τώρα να χρησιμοποιήσει για άλλες σημαντικές δαπάνες.
Το δημαρχείο του Újpest αντιμετώπιζε προβλήματα με απαρχαιωμένο λογισμικό. Έτσι, το 2021 προκήρυξε μειοδοτικό διαγωνισμό για την προμήθεια Office 2016 Home and Business, Windows 10 Pro και για την αναβάθμιση του λογισμικού των διακομιστών. Συγκεκριμένα, επρόκειτο για τα προϊόντα Windows Server, Exchange Server και SQL Server και τις αντίστοιχες CALs τους. Μας κάλεσαν επίσης να συμμετάσχουμε στον διαγωνισμό.
Το κατάλληλο προϊόν μπορεί να εξοικονομήσει εκατοντάδες ώρες εργασίας
Ένα από τα προϊόντα που χρειαζόταν το δημαρχείο ήταν το Office 2016 Home and Business. Αυτή η έκδοση προορίζεται για οικιακούς χρήστες ή χρήστες σε μικρές επιχειρήσεις και κάθε προϊόν έχει το δικό του κλειδί ενεργοποίησης. Ένας ειδικός πληροφορικής θα έπρεπε να περάσει από όλα τα γραφεία και να εγκαταστήσει το Office με μη αυτοματοποιημένο τρόπο και στους 200 υπολογιστές. Αυτή η διαδικασία θα έπαιρνε εβδομάδες.
Για επιχειρήσεις και φορείς, το Office 2016 Professional Plus, μια έκδοση από το κανάλι διανομής Microsoft Volume, είναι πολύ καταλληλότερο. Ο τεχνικός χρειάζεται μόνο ένα κλειδί ενεργοποίησης και το χρησιμοποιεί για να θέσει το λογισμικό σε λειτουργία σε όλους τους υπολογιστές ταυτόχρονα από το περιβάλλον εργασίας του.
Ο δήμος γνώριζε ότι τα προϊόντα Volume είναι καταλληλότερα για τις ανάγκες του, ωστόσο δεν είχε συνειδητοποιήσει ότι το Office 2016 Home and Business που περιλαμβανόταν στις προδιαγραφές του διατίθεται μόνο ως προϊόν λιανικής. Μόλις ο Sales Manager Imre Csordás, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για αυτόν τον διαγωνισμό, ενημέρωσε σχετικά τους ανθρώπους του δήμου, εκείνοι το έλαβαν υπόψη τους κατά την αξιολόγηση των προσφορών όλων των συμμετεχόντων.
Προσοχή στους ύποπτους πωλητές
Εκτός από εμάς, υπήρχαν άλλες 4 εταιρείες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό. Τρεις από αυτές προσέφεραν καινούργια αλλά εξαιρετικά ακριβά προϊόντα λογισμικού (η τιμή τους ήταν τέσσερις φορές ακριβότερη από το μεταχειρισμένο λογισμικό!). Ένας ανταγωνιστής προσέφερε σημαντικά φθηνότερο λογισμικό αλλά ακόμη και με δεδομένο ότι η πρότασή του αποτελούνταν από μεταχειρισμένα προϊόντα, η τιμή ήταν και πάλι υπερβολικά χαμηλή. Αυτό μας προβλημάτισε.
«Δυστυχώς, δεν είναι σπάνιο να βρεθούν αναξιόπιστοι πωλητές στην αγορά του μεταχειρισμένου λογισμικού. Συνήθως προσφέρουν πολύ φθηνά προϊόντα αλλά χωρίς να παρέχουν πλήρη νομική τεκμηρίωση, κάτι που μπορεί να προκαλέσει μεγάλα προβλήματα για τον αγοραστή στο μέλλον. Ένα από αυτά είναι ο κίνδυνος ενός τεράστιου προστίμου κατά τη διάρκεια ενός ελέγχου λογισμικού», λέει ο Imre Csordás, Sales Manager για την Ουγγαρία. Οι δημόσιοι φορείς που δεν έχουν προηγούμενη εμπειρία με την αγορά μεταχειρισμένου λογισμικού είναι ιδιαίτερα επιρρεπείς στον κίνδυνο εξαπάτησης, απλώς και μόνο επειδή δεν είναι σίγουροι για το ποια έγγραφα πρέπει να ζητήσουν από τους δυνητικούς προμηθευτές που συμμετέχουν.
Εκεί ερχόμαστε εμείς: Χάρη στην πολυετή εμπειρία που διαθέτουμε όσον αφορά την αγορά μεταχειρισμένου λογισμικού καθώς και στην αδειοδότηση λογισμικού, είμαστε σε θέση να προσφέρουμε καθοδήγηση και συμβουλές σε δημόσιους φορείς σχετικά με το τι πρέπει και τι δεν πρέπει να περιλαμβάνεται στις απαιτήσεις και τους όρους, έτσι ώστε τα πάντα να βρίσκονται σε πλήρη συμμόρφωση με τη νομοθεσία.
Το αποτέλεσμα: τεράστια οικονομία και αγορά χωρίς κινδύνους
Οι δωρεάν συμβουλευτικές υπηρεσίες που προσφέραμε στον δήμο σχετικά με τη νομιμότητα του μεταχειρισμένου λογισμικού, την αδειοδότηση λογισμικού και τις προδιαγραφές των προϊόντων αποδείχθηκαν καθοριστικές ώστε να αντιληφθούν τι πρέπει να προσέχουν όταν συναλλάσσονται με προμηθευτές μεταχειρισμένου λογισμικού. Παρ' όλα αυτά, ορισμένα πράγματα βρίσκονταν ήδη εκτός του ελέγχου του δήμου λόγω των όρων που είχαν τεθεί προηγουμένως, γεγονός που τον έκανε να ανησυχεί για το αποτέλεσμα.
Καθώς το βασικό κριτήριο ήταν η χαμηλότερη τιμή για κάθε είδος, αυτό σήμαινε ότι μέρος των προϊόντων θα μπορούσε ενδεχομένως να παρασχεθεί από έναν αναξιόπιστο προμηθευτή = τον άλλον συμμετέχοντα που προσέφερε μεταχειρισμένο λογισμικό στον διαγωνισμό. Ευτυχώς, αποδείχθηκε ότι η εταιρεία αυτή είχε κάποια προβλήματα με ανεξόφλητες οφειλές, κάτι που είναι απαράδεκτο σε δημόσιο διαγωνισμό, και άρα αποκλείστηκε. Η ανακούφιση για τον δήμο του Újpest ήταν μεγάλη. Αυτό σήμαινε επίσης ότι θα μπορούσαμε να προμηθεύσουμε όλα τα προϊόντα λογισμικού για το έργο (αρχικά είχαμε κερδίσει μόνο ένα μέρος του διαγωνισμού).
«Είμαστε ευτυχείς που οι επαγγελματίες της Forscope δεν θεώρησαν τα έγγραφα του διαγωνισμού μας τελειωμένη υπόθεση, αλλά προβληματίστηκαν ενεργά γύρω από αυτά και ήταν σε θέση να μας δώσουν συμβουλές που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και σε μελλοντικούς διαγωνισμούς. Το μεταχειρισμένο λογισμικό της Forscope μάς προσέφερε οικονομία δεκάδων χιλιάδων ευρώ, τα οποία μπορούμε τώρα να χρησιμοποιήσουμε για άλλες σημαντικές δαπάνες! Η τεχνογνωσία των ανθρώπων της Forscope σχετικά με τη νομιμότητα και τα έγγραφα που μας παρείχαν μάς διαβεβαίωσαν ότι θα μπορούσαμε να αγοράσουμε ξανά από αυτούς στο μέλλον χωρίς την παραμικρή ανησυχία», λέει ο Attila Kaizer, επικεφαλής του τμήματος πληροφορικής του Δήμου Újpest.
Χρειάζεστε μια συμβουλευτική συνεδρία σχετικά με τον μειοδοτικό διαγωνισμό σας για προϊόντα λογισμικού; Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας, θα χαρούμε να σας βοηθήσουμε!
Χρειάζεστε μια συμβουλευτική συνεδρία σχετικά με τον μειοδοτικό διαγωνισμό σας για προϊόντα λογισμικού; Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας, θα χαρούμε να σας βοηθήσουμε!